Vraag eerst en vooral of de afzender een foutmelding krijgt (misschien tikt hij je mailadres verkeerd in). Als dit zo is, lees en interpreteer de foutmelding.
Komen er geen foutmeldingen, dan zou de mail (ergens) moeten aankomen.
- Controleer eerst in je map 'Ongewenste e-mail' als die mail niet in je spamfolder is terechtgekomen.
- Kijk of de afzender je correct mailadres gebruikt. Een typische fout is dat je mailadres een cijfer bevat (bvb voornaam.familienaam2@student.vives.be) en dan de afzender daarvan niet op de hoogte is.
- Controleer of de afzender niet in je lijst 'Geblokkeerde afzenders' zit. Dit doe je op de volgende manier:
- Voor studenten:
Klik rechtsboven op het tandwieltje, Klik op E-mail bij Uw app-instellingen.
Kijk bij Opties, E-mail, Accounts, Blokkeren of toestaan
Wis eventueel het adres van de afzender uit de lijst van de Geblokkeerde afzenders
- Voor personeel
Klik rechtsboven op het tandwieltje, Kies Opties
Selecteer Blokkeren of toestaan
Wis eventueel het adres van de afzender uit de lijst van de Geblokkeerde afzenders
- Controleer op een gelijkaardige manier of er geen Regel voor Postvak In is ingesteld die die mails verplaatst of wist.